2016년 9월 28일 수요일

스타벅스 코리아 경영전략

스타벅스 코리아 경영전략
스타벅스 코리아 경영전략.hwp


목차
Step 1. Identify the firm s existing vision, mission, objectives, and strategies.

Step 2. Develop vision and mission statements for the organization.

Step 3. Identify the organization s external opportunities and threats.

Step 4. Construct a Competitive Profile Matrix (CPM).

Step 5. Construct an External Factor Evaluation (EFE) Matrix.

Step 6. Identify the organization s internal strengths and weaknesses.

Step 7. Construct an Internal Factor Evaluation (IFE) Matrix

Step 8. Prepare a Strengths-Weaknesses-Opportunities-Threats (SWOT) Matrix,
Strategic Position and Action Evaluation (SPACE) Matrix, Boston Consulting
Group (BCG) Matrix, Internal-External (IE) Matrix, Grand Strategy Matrix,
and Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) as appropriate.
Give advantages and disadvantages of alternative strategies.

Step 9. Recommend specific strategies and long-term objectives. Show how much
your recommendations will cost. Clearly itemize these costs for each
projected year.
Compare your recommendations to actual strategies planned by the
company.

Step 11. Recommend specific annual objectives and policies.



본문
Step 1. Identify the firm s existing vision, mission, objectives, and strategies.

1. Vision and Mission
- 인간의 정신에 영감을 불어넣고 더욱 풍요롭게 한다. 이를 위해 한 분의 고객, 한 잔의 음료, 하나의 이웃에 정성을 다한다.

2. Objectives
① 커피
- 최고 품질의 커피를 위해 항상 노력한다. 윤리적으로 구매한 최상품 커피 원두를 최고의 방식으로 배전하며, 커피 농가의 삶 개선을 위해 함께 노력한다.

② 파트너
- 서로를 파트너라 부른다. 일이 아닌 열정으로 만났기 때문이다. 서로를 존중하며, 하나로 뭉칠 수 있는 일터를 만들기 위해 다양성을 포용한다.

③ 고객
- 정성을 다해 고객들과 마음을 나누고, 고객들의 일상을 풍요롭게 한다. 정성껏 만드는 한 잔의 음료에서 출발하는 이 약속은 더 나은 세상을 향한 인간적인 유대를 위한 노력으로 발전한다.

④ 매장
- 고객이 편안함을 느낄 때 매장은 일상으로부터의 휴식처가 되고, 진정한 만남이 이루어지는 곳이 된다. 때로는 느리게, 때로는 빠르게, 삶의 속도에 맞춘 일상의 즐거움과 따뜻한 인간미가 넘쳐흐르는 곳이 스타벅스 매장이다.

⑤ 이웃
- 매장 하나하나는 지역사회의 환영을 받는 좋은 이웃이 되도록 최선을 다한다. 파트너와 고객, 지역사회가 하나 되어 필요한 노력과 행동을 해나갈 수 있도록 책임과 역량을 키운다. 스타벅스의 노력을 모두가 지켜보고 있으며, 항상 앞장서 실천할 것이다.

⑥ 주주
- 이 모든 사명을 성실히 수행하여 스타벅스의 성공이 주주의 보상으로 연결되고, 모든 이해당사자들이 영원히 발전할 수 있도록 책임을 다한다.



키워드
벅스, 스타, 스타벅스, 커피, 고객, 문화

댓글 없음:

댓글 쓰기